محسن
محسن همایونی

طراحی، پیاده‌سازی، مدیریت و راه اندازی سازمان‌ یا واحد فروش مشاور، مدرس و توسعه دهنده کسب و کار مشاور و مدرس فروش و بازاریابی دارای مدرک MBA (فوق لیسانس اجرایی) در زمینه تبلیغات و بازاریابی دارای مدرک DBA (دکترای اجرایی) در زمینه مدیریت، توسعه و بهبود کسب و کار عضو رسمی انجمن راهبردی ایران عضو رسمی باشگاه مدیران ایران عضو رسمی کمیسیون بهبود و توسعه‌ی کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان
همین حالا با من تماس بگیرید.

ورود | ثبت نام
صفحه اصلی | مقاله ها | دایره المعارف | فروش و مدیریت | بازار (Market)
.

فروش و مدیریت

بازار (Market)

بازار (Market)

توسط فاطمه فاضلی

بازار (Market)

بازار چه مفهومی دارد و به چه جایی گفته می شود؟

اگر مفهوم اولیه و عمومی بازار را بخواهیم تعریف کنیم: بازار به مکانی فیزیکی گفته می شود که در آن خرید و فروش کالا انجام می گیرد. اما امروزه بازار مفهوم گسترده تری را در بر می گیرد. بازار نباید لزوماً وجود فیزیکی داشته باشد و فضای مشخصی را در بر گرفته باشد، در حقیقت بازار شامل تمام خریداران و فروشندگانى است که در حال داد وستد کالاها یا خدمات خاصى هستند.

اگر بخواهیم تعریف درست تری از بازار ارایه دهیم : در حقیقت بازار یک مکانیزم است که این امکان را به خریداران و فروشندگان می دهد تا به معامله دارایی های خود بپردازند. این دارایی ممکن است فیزیکی (مانند املاک) یا مالی (مانند اوراق بهادار) باشد.

بازار

فیلیپ کاتلر در کتاب مدیریت بازاریابی خود بازار را مجموعه خریداران بالقوه و واقعی تعریف میکند که برای محصول وجود دارد.

بازار، تجارت را آسان می كند و توزيع و تخصيص منابع در جامعه را قدرت می بخشد. بازار ها اجازه می دهند هر بخش تجاری، ارزيابی و قيمت گذاری شود. يک بازار  در بیشتر مواقع بدون اراده و اختيار پديدار می شود و يا ممكن است با برنامه ريزی و هدفمند توسط فعل و انفعال های انسانی برای  قادر ساختن تبادل های حقوقی (مالكيت) خدمات و كالا ايجاد شود.

در جوامع پیشرفته، بازار نیازی به مکان فیزیکی برای خریداران و فروشندگان ندارد. با ارتباطات مدرن و حمل‌و‌نقل سریع، یک تاجر به راحتی می‌تواند محصول خود را در یک برنامه تلویزیونی تبلیغ کند و هزاران نفر از مشتریان در روز بعد، از طریق تلفن و پست الکترونیکی کالای مورد نظر را خریداری کنند بدون داشتن تماس فیزیکی

.

0 دیدگاه ارسال شده است

.