محسن
محسن همایونی

طراحی، پیاده‌سازی، مدیریت و راه اندازی سازمان‌ یا واحد فروش مشاور، مدرس و توسعه دهنده کسب و کار مشاور و مدرس فروش و بازاریابی دارای مدرک MBA (فوق لیسانس اجرایی) در زمینه تبلیغات و بازاریابی دارای مدرک DBA (دکترای اجرایی) در زمینه مدیریت، توسعه و بهبود کسب و کار عضو رسمی انجمن راهبردی ایران عضو رسمی باشگاه مدیران ایران عضو رسمی کمیسیون بهبود و توسعه‌ی کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان
همین حالا با من تماس بگیرید.

ورود | ثبت نام
صفحه اصلی | مقاله ها | دایره المعارف | فروش و مدیریت | بازار هدف (target market)
.

فروش و مدیریت

بازار هدف (target market)

بازار هدف (target market)

توسط فاطمه فاضلی

بازار هدف (target market)

بازار هدف چیست؟

بازار هدف به گروهی از افراد گفته می شود که به احتمال بسیار زیاد جز خریداران محصول و خدمات شما می باشد. در واقع بازار هدف مخاطبانی را در بردارد که به محصولات یا خدمات شما نیاز دارند. این افراد ممکن است در حال حاضر مشتریان شما باشد و یا پتانسیل تبدیل شدن به مشتری را دارند.

برای اینکه بازاریابی صحیحی برای محصولات خود داشته باشید، می بایست ابتدا مخاطبین هدف خود را شناسایی کنید.

برای مثال اگر شما فروشنده لوازم خانگی هستید، کودکان نمی توانند جز بازار هدف شما باشند.  تعریف دقیق مخاطبین شما در انتخاب کمپین های بازاریابی شما بسیار تاثیر گذار است.

 

بازار هدف چگونه تعیین می شود؟

یک شرکت قبل از ورود به بازار ابتدا باید فهرستی از بازارهای بالقوه جهت تجارت را تهیه نماید و براساس آن اقدام به بازاریابی نماید. بدین مفهوم که شرکت باید تصمیم بگیرد فعالیت های خود را در چه نوع بازار هایی مورد توجه قرار دهند و به زبان ساده بازار هدف خود را مشخص کند. 

در انتخاب بازار هدف متغیرهای بسیاری دخیل است و اختلاف نظرهای زیادی بین صاحب نظران در انتخاب مهم ترین این متغیرها وجود دارد، پس باید در انتخاب متغیرها دقت شود و به دنبال آن با انتخاب صحیح بازار هدف، روند فروش و بازاریابی سریع تر انجام شود و سازمان ها بهتر بتوانند محصولات و خدماتشان را بفروشند.

 

.

0 دیدگاه ارسال شده است

.