محسن
محسن همایونی

طراحی، پیاده‌سازی، مدیریت و راه اندازی سازمان‌ یا واحد فروش مشاور، مدرس و توسعه دهنده کسب و کار مشاور و مدرس فروش و بازاریابی دارای مدرک MBA (فوق لیسانس اجرایی) در زمینه تبلیغات و بازاریابی دارای مدرک DBA (دکترای اجرایی) در زمینه مدیریت، توسعه و بهبود کسب و کار عضو رسمی انجمن راهبردی ایران عضو رسمی باشگاه مدیران ایران عضو رسمی کمیسیون بهبود و توسعه‌ی کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان
همین حالا با من تماس بگیرید.

ورود | ثبت نام
صفحه اصلی | مقاله ها | دایره المعارف | فروش و مدیریت | بازاریاب (marketer)
.

فروش و مدیریت

بازاریاب (marketer)

بازاریاب (marketer)

توسط فاطمه فاضلی

بازاریاب (marketer) 

بازاریاب کیست و چگونه تعریف می شود؟

شما بازاریاب را چگونه معرفی می کنید؟ اکثر افراد بازاریاب را کسی می دانند که به سراغ مغازه داران و صاحبان فروشگاه های مختلف می رود و محصولی به آن ها می فروشد. اما بهتر است بدانید این تفکر کاملا اشتباه است. شرح شغل و وظايف بازارياب در واقع هيچ ارتباطي با اقدامات بالا ندارد!

بازاریاب یا مارکتر به کسی گفته میشود که به دنبال روش‌هایی است که بتواند بازار مناسب برای محصول تولید شده یا خدمات ارائه شده توسط شرکت را پیدا کند و با روش‌های مناسب پل ارتباطی مناسبی بین نیاز مشتری، بازار هدف و محصول/خدمات شرکت ایجاد کند.

شاید بشه اصلی‌ترین کار بازاریاب را کشف ارزش محصول یا خدمات و پیدا کردن روش‌های ارتباطی بین بازار و ارزش تولیدی دانست.

بازاریاب‌ها باید علاوه بر دانش علمی زیاد و به روز، خلاقیت فراوانی داشته باشند و با استفاده از خلاقیت خود راهی برای پیدا کردن چنل ها و روش های ارتباطی تازه پیدا کند.

از طرف ديگر بازارياب كسي است كه باید عواملي مانند طراحي محصول، طراحي خدمات پس از فروش، تبليغات، پيشبرد فروش، تعيين قيمت‌ها، تعيين انواع تخفيفات، طراحي كانال‌هاي توزيع محصول و… را برعهده بگیرد.

.

0 دیدگاه ارسال شده است

.