محسن
محسن همایونی

طراحی، پیاده‌سازی، مدیریت و راه اندازی سازمان‌ یا واحد فروش مشاور، مدرس و توسعه دهنده کسب و کار مشاور و مدرس فروش و بازاریابی دارای مدرک MBA (فوق لیسانس اجرایی) در زمینه تبلیغات و بازاریابی دارای مدرک DBA (دکترای اجرایی) در زمینه مدیریت، توسعه و بهبود کسب و کار عضو رسمی انجمن راهبردی ایران عضو رسمی باشگاه مدیران ایران عضو رسمی کمیسیون بهبود و توسعه‌ی کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان
همین حالا با من تماس بگیرید.

ورود | ثبت نام
صفحه اصلی | مقاله ها | دایره المعارف | فروش و مدیریت | بازاریابی (Marketing)
.

فروش و مدیریت

بازاریابی (Marketing)

بازاریابی (Marketing)

توسط فاطمه فاضلی

بازاریابی (Marketing)

تعریف بازاریابی چیست؟

بازاریابی یا علم فروش واژه ای است که امروزه بسیار شنیده می شود. این واژه مفاهیم گسترده و وسیعی را در بر می گیرد. حال می خواهیم این مفهوم را بررسی کنیم.

برای بازاریابی مفاهیم متعددی بیان می شود اما به طور کل می توان گفت که بازاریابی فرآیندی است که با کمک آن نیازهای مشتری شناسایی می شود، محصول یا خدمات بر اساس این نیازها طراحی و تولید یا عرضه می شود. سپس به بهترین روش محصول یا خدمت معرفی می گردد و در نهایت با روش های مختلف به فروش می رسد.

به بیانی ساده تر بازاریابی شامل شناخت نظام بازار و انجام مبادله مطلوب از طریق محصول مناسب با توزیع و تبلیغ مناسب می باشد.

اگر حوصله‌ی جزئیات تعریف‌های آکادمیک را نداشته باشید، می‌توانید تعریف کاتلر از بازاریابی را بخوانید و به خاطر بسپارید. تعریفی ساده و زیبا که می‌توان آن را کمی عملیاتی‌تر هم دانست.

فیلیپ کاتلر که کتاب مدیریت بازاریابی او، یک منبع و مرجع معتبر جهانی برای آموزش بازاریابی است، بازاریابی را به صورت زیر تعریف می‌کند:

بازاریابی، دانش و هنر کشف، خلق و ارائه‌ی ارزش، با هدف تأمین نیازهای یک بازار هدف، هم‌زمان با کسب سود است.

بازاریابی، نیازها و خواسته‌های تأمین نشده را تشخیص می‌دهد؛ بازارِ آن‌ها را تعریف کرده، حجم این بازار را اندازه گیری و سود بالقوه‌اش را برآورد می‌کند. مشخص می‌کند که کدام بخش از بازار را می‌تواند بهتر تأمین کند؛ و سپس محصولات و خدمات مناسب را طراحی و ترویج می‌کند

 

.

0 دیدگاه ارسال شده است

.