محسن
محسن همایونی

طراحی، پیاده‌سازی، مدیریت و راه اندازی سازمان‌ یا واحد فروش مشاور، مدرس و توسعه دهنده کسب و کار مشاور و مدرس فروش و بازاریابی دارای مدرک MBA (فوق لیسانس اجرایی) در زمینه تبلیغات و بازاریابی دارای مدرک DBA (دکترای اجرایی) در زمینه مدیریت، توسعه و بهبود کسب و کار عضو رسمی انجمن راهبردی ایران عضو رسمی باشگاه مدیران ایران عضو رسمی کمیسیون بهبود و توسعه‌ی کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان
همین حالا با من تماس بگیرید.

ورود | ثبت نام
صفحه اصلی | مقاله ها | دایره المعارف | فروش و مدیریت | خریدار (Buyer)
.

فروش و مدیریت

خریدار (Buyer)

خریدار (Buyer)

توسط محسن همایونی

خریدار (Buyer) 

به چه کسی خریدار گفته می شود؟

اگر بخواهیم خریدار را تعریف کنیم به کسی که تمایل دارد دارایی خود را با دارایی دیگری تعویض کند،‌ خریدار گفته می شود. این دارایی می‌تواند یک کالای مشخص یا یک موضوع معنوی باشد.

<a href='https://homayoni.ir/blog/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA'>خرید</a>ار

انواع خریداران

خریداران را می توان به چند دسته تقسیم بندی کرد:

خریداران وفادار: این خریداران اگرچه تنها ۲۰ درصد از مجموع خریداران شما را تشکیل می دهند ولی می توانند بیش از ۵۰ درصد از فروش شما را تشکیل دهند.

 

خریداران چانه‌زن: این خریداران که اکثر ما با آن ها رو به رو هستیم درصورتی از شما خرید می کنند که میزان تخفیفی برای آن ها در نظر بگیرید.

 

خریداران آنی: اگر فردی برنامه‌ای برای خرید کالایی خاص نداشه باشد ، ولی صرفا از روی هوس پا به فروشگاه‌تان بگذارد و هر آن‌چه را به نظرش خوب باشد و او را جذب کند ، به صورت آنی خرید کند، در این گروه قرار می گیرد.

 

خریداران نیاز محور: آن‌ها با هدفی خاص و برای خرید کالایی خاص به فروشگاه‌تان می‌آیند.

 

خریداران گذری:  آن‌ها بدون هیچ نیاز یا تمایل به خرید کالایی خاص وارد فروشگاه‌تان می‌شوند. آن‌ها بیش‌تر به دنبال کسب تجربه و یا معاشرت با دیگران هستند.

 

.

0 دیدگاه ارسال شده است

.