محسن
محسن همایونی

طراحی، پیاده‌سازی، مدیریت و راه اندازی سازمان‌ یا واحد فروش مشاور، مدرس و توسعه دهنده کسب و کار مشاور و مدرس فروش و بازاریابی دارای مدرک MBA (فوق لیسانس اجرایی) در زمینه تبلیغات و بازاریابی دارای مدرک DBA (دکترای اجرایی) در زمینه مدیریت، توسعه و بهبود کسب و کار عضو رسمی انجمن راهبردی ایران عضو رسمی باشگاه مدیران ایران عضو رسمی کمیسیون بهبود و توسعه‌ی کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان
همین حالا با من تماس بگیرید.

ورود | ثبت نام
صفحه اصلی | مقاله ها | دایره المعارف | فروش و مدیریت | مبادله (Exchange)
.

فروش و مدیریت

مبادله (Exchange)

مبادله (Exchange)

توسط فاطمه فاضلی

مبادله (Exchange)

تعریف مبادله

مبادله در لغت نامه به معنی عوض کردن یا تبادل دو چیز با یک دیگر است. مبادله فقط یکی از انواع روش‌هایی‌ست که مردم به وسیله آن کالای مطلوب خود را به دست می‌آورند.

در نظر داشته باشید برای تبادل کالا، شرایط ویژه‌ای را باید در نظر گرفت:

- حضور دو طرف الزامی است.
- هر کدام باید کالایی را برای ارائه به دیگری داشته باشد.
- و درنهایت هر یک از طرفین باید توانایی تحویل اجناس را داشته باشد.

 با توجه به این شرایط به سادگی مبادله امکان‌پذیر است.

یک فرد تمامی تلاش خود را برای تولید کالایی معطوف میکند که از عهده اش بر می آید و از این رو برای تامین نیازهای خود، تولیداتش را با تولیدات دیگران مبادله می کند. مبادله مفهوم اصلی بازاریابی است.

.

0 دیدگاه ارسال شده است

.