محسن
محسن همایونی

طراحی، پیاده‌سازی، مدیریت و راه اندازی سازمان‌ یا واحد فروش مشاور، مدرس و توسعه دهنده کسب و کار مشاور و مدرس فروش و بازاریابی دارای مدرک MBA (فوق لیسانس اجرایی) در زمینه تبلیغات و بازاریابی دارای مدرک DBA (دکترای اجرایی) در زمینه مدیریت، توسعه و بهبود کسب و کار عضو رسمی انجمن راهبردی ایران عضو رسمی باشگاه مدیران ایران عضو رسمی کمیسیون بهبود و توسعه‌ی کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان
همین حالا با من تماس بگیرید.

ورود | ثبت نام
صفحه اصلی | مقاله ها | دایره المعارف | فروش و مدیریت | مزایده (Auction)
.

فروش و مدیریت

مزایده (Auction)

مزایده (Auction)

توسط محسن همایونی

مزایده (Auction)

مزایده چیست و چه شرایطی دارد؟

وقتی که واژه ی مزایده را می شنوید، شاید اولین چیزی که به ذهنتان می آید یک مکان شلوغ و پر از افراد رسمی باشد که همه در حال اعلام پیشنهاد قیمت خود برای خرید یک کالا هستند و شخصی در انتهای سالن پشت میزی ایستاده و پیشنهادات را بررسی می‌کند تا بهترین پیشنهاد را انتخاب کند. در این فرآیند کسی که بالاترین پیشنهاد را ارايه دهد برنده ی مزایده است و با شنیدن صدای چکشی که به روی میز کوبیده می شود این مزایده به اتمام می رسد. این ذهنیت شما کاملا درست است اما تعریف دقیق مزایده چیست؟


تعریف مزایده 
 

یکی از روش های پیش بینی شده در قانون محاسبات عمومی، روش مزایده است که برای انعقاد پیمان های عمومی می باشد. مزایده فرآیندی است براي فروش يا واگذاري كالا، خدمات يا حقوق دولتي يا متعلق به عام (بيت المال) يا متعلق به بخش خصوصي به فرد يا افرادي كه بيشترين قيمت را پيشنهاد كرده باشد

در هر مزایده سه عنصر مزایده‌گذار، کالا و پیشنهاددهندگان وجود دارد. مزایده زمانی شکل می‌گیرد که تقاضا برای کالا یا کالاها بیشتر از مقدار موجود است و پیشنهاددهندگان برای بدست آوردن کالا با یکدیگر رقابت می‌کنند. در هر مزایده، مزایده‌گذار تلاش می‌کند تا کالای خود را به بیشترین قیمت ممکن به فروش بگذارد و در مقابل، پیشنهاددهندگان در پی تصاحب کالا با کمترین قیمت می‌باشند.

 

 

.

0 دیدگاه ارسال شده است

.