محسن
محسن همایونی

طراحی، پیاده‌سازی، مدیریت و راه اندازی سازمان‌ یا واحد فروش مشاور، مدرس و توسعه دهنده کسب و کار مشاور و مدرس فروش و بازاریابی دارای مدرک MBA (فوق لیسانس اجرایی) در زمینه تبلیغات و بازاریابی دارای مدرک DBA (دکترای اجرایی) در زمینه مدیریت، توسعه و بهبود کسب و کار عضو رسمی انجمن راهبردی ایران عضو رسمی باشگاه مدیران ایران عضو رسمی کمیسیون بهبود و توسعه‌ی کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان
همین حالا با من تماس بگیرید.

ورود | ثبت نام
صفحه اصلی | مقاله ها | دایره المعارف | فروش و مدیریت | مشتری (customer)
.

فروش و مدیریت

مشتری (customer)

مشتری (customer)

توسط محسن همایونی

مشتری (customer)

مشتری کیست و چگونه تعریف می شود؟

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا خریدار و مشتری با هم متفاوت هستند یا خیر؟

در مباحث قبلی ما خریدار را شخص یا شرکتی معرفی کردیم که کالا و یا خدماتی را خریداری می کند. قطعا شما این تعریف را نیز برای مشتری به کار می برید ولی اگر بخواهیم دقیق تر نگاه کنیم خریدار کسی است که اتفاقی از شما خرید دارد ولی مشتری همان خریدار است که مکررا از شما خرید می کند و شما و کسب و کارتان را می شناسد.

به زبان ساده مشتری کسی است که خریدار کالا و خدمات شماست.

مشتری مهمترین بازدید كننده در محدوده كار شماست. او به شما وابسته نیست، بلکه شما به او وابسته هستید. او مزاحم كار شما نیست، بلکه هدف شما است. او بخشی از کسب و کار شماست. شما با انجام یک خدمتی به او به او لطف نمی کنید بلکه اوست كه با فراهم كردن این فرصت به شما لطف می كند.

مفهوم مشتری در دنیای امروز در تقابل با مفهوم فروشنده  معنا می‌یابد.

.

0 دیدگاه ارسال شده است

.