محسن
محسن همایونی

طراحی، پیاده‌سازی، مدیریت و راه اندازی سازمان‌ یا واحد فروش مشاور، مدرس و توسعه دهنده کسب و کار مشاور و مدرس فروش و بازاریابی دارای مدرک MBA (فوق لیسانس اجرایی) در زمینه تبلیغات و بازاریابی دارای مدرک DBA (دکترای اجرایی) در زمینه مدیریت، توسعه و بهبود کسب و کار عضو رسمی انجمن راهبردی ایران عضو رسمی باشگاه مدیران ایران عضو رسمی کمیسیون بهبود و توسعه‌ی کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان
همین حالا با من تماس بگیرید.

ورود | ثبت نام
صفحه اصلی | مقاله ها | مقالات | قطع یا مسدودی سیم کارت ها علت بیشترین میزان شکایت های مردمی
.

مقالات

قطع یا مسدودی سیم کارت ها علت بیشترین میزان شکایت های مردمی

قطع یا مسدودی سیم کارت ها علت بیشترین میزان شکایت های مردمی

توسط محسن همایونی

بیشترین میزان شکایت های مردمی بابت قطع سیم کارت ها است

در زمان کنونی سیم کارت ها از جمله نیازهای اساسی بشر تلقی می شوند به طوری که اگر سیم کارت مورد استفاده ی افراد با مشکلی مواجه شود، قطع و مسدود شود ارتباطات مردم با مشکل مواجه می شود.

اپراتورهای مختلفی ازجمله همراه اول و ایرانسل و رایتل در حال ارائه خدمات به مشتریان خود هستند و از این میان، همراه اول ، اولین و بزرگترین اپراتور فروش سیم کارت های دائمی در کشور ایران است و بیشترین میزان مشترک را دارد.

مسدود شدن سیم کارت همراه اول می تواند دلایل متعددی داشته باشد که عدم پرداخت بدهی سیم کارت می تواند یکی از آن علت ها باشد ، اگر مشترک سیمکارت دائمی همراه اول قبض خود را به موقع پرداخت نکند امکان قطع شدن سیم کارت وجود دارد و مشترک تا پرداخت قبض امکان دسترسی به شبکه همراه اول را نخواهد داشت . اپراتور همراه اول برای دسترسی اسان مشترکین سیم کارت های خود به خدمات این اپراتور بزرگ ، اپلیکین همراه من را ارائه داده است و افراد برای مشخص شدن مسدود شدن سیم کارت "همراه اول" خود می توانند از طریق این اپلیکیشن اقدام کنند .

بیشتر مسدودی‌ها در ایرانسل و رایتل را می‌توانید با پرداخت بدهی یا شارژ مجدد برطرف کنید اما همانطور که در بالا به آن اشاره شد، بعضی از انواع مسدودی که بیشتر به خاطر عدم استفاده از سیم کارت اتفاق می‌افتد، نیاز به مراجعه حضوری دارد. البته اگر کد دستوری مرتبط داشته باشد باید این کد گرفته شود.

آخرین آمار مقایسه‌ای سامانه مربوط به شکایات مردم در حوزه ارتباطی کشور در بهار ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، نشان می‌دهد که تعداد شکایات کاربران در سامانه ۱۹۵ با افزایش رو به رو شده است

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور گزارشی از وضعیت شکایات ثبتی در حوزه شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ارتباطی (مانند همراه اول، ایرانسل و رایتل) منتشر کرده است.

طبق این گزارش، کلیه شکایت‌های این سامانه در بهار ۱۴۰۰، بیش از ۴۳ هزار و ۵۰۰ شکایت و بهار سال جاری بیش از ۴۶ هزار شکایت بوده است. این آمار حکایت از افزایش حدود پنج درصدی شکایات در یک بازه زمانی مشخص دارد.

تعداد شکایات ثبت شده در شرکت همراه اول نسب به سال بهار سال گذشته، بیش از ۸ درصد و رایتل بیش از ۲۴ درصد افزایش و شکایات ایرانسل ۲۶ درصد کاهش داشته است.

کاهش شکایت زمستان ۱۴۰۰ نسبت به زمستان ۱۳۹۹

عمده شکایت مردم از شرکت‌های ارتباطی مربوط به قطع سیم‌کارت است

این در حالی است که در زمستان ۱۳۹۹ کل شکایات ۵۳ هزار و ۱۲۹ شکایت و زمستان ۱۴۰۰، بیش از ۴۹ هزار و ۴۴۰ شکایت بوده که مقایسه این ۲ حکایت از حدود ۷ درصد کاهش شکایت داشته است. در این بازه زمانی، شکایت از اپراتور همراه اول بیش از ۱۰ درصد و رایتل بیش از ۱۷ درصد افزایش و ایرانسل ۳۱ درصد کاهش بوده است.

این آمار نشان می‌دهد از نظر تعداد شکایت، اکنون آمار شکایات نسبت به سال ۹۹ کاهش پیدا کرده و این نشان می‌دهد، با توجه به افزایش ضریب نفود اینترنت در کشور در ۲ سال اخیر و استفاده بیشتر از فضای مجازی به واسطه شیوع کرونا، سختگیری‌هایی که رگولاتوری و وزارت ارتباطات برای نظارت بر اپراتورها انجام داده‌اند، پیشگیرانه بوده و توانسته آمار را کاهش دهد.

البته آمار دیگری که در این میان خودنمایی می‌کند، افزایش ۵ درصدی میزان نارضایتی کاربران از اپراتورهای ارتباطی در بهار سال جاری نسبت به سال گذشته است. مسئله‌ای که بارها از سوی کاربران از طریق شبکه‌های اجتماعی و گزارش‌های خبری نیز بر آن صحه گذاشته شده است.

قطع سیم‌کارت در صدر شکایات قرار دارد

در بازه زمانی بهار ۱۴۰۱، سهم اپراتور همراه اول از شکایات، ۶۵.۸۳ درصد بوده، سهم ایرانسل ۲۶.۲۸ درصد و سهم رایتل ۷.۵۴ درصد بوده است. در این گزارش برای میانگین زمان پاسخگویی به شکایات مردمی نیز جدولی درنظر گرفته شده است که در مجموع نشان می‌دهد، میانگین پاسخگویی به شکایات به طرز مطلوبی کاهش پیدا کرده است و همگی به حدود ۵ روز کاری رسیده است. سریع‌ترین زمان پاسخ‌دهی نیز به ترتیب توسط رایتل، ایرانسل و همراه اول انجام شده است.

فراوانی شکایت در بهار ۱۴۰۱ نیز داده‌های جالبی را نشان می‌دهد. قطعی سیم‌کارت، عدم آنتن‌دهی شبکه موبایل در حوزه مکالمه، عدم آنتن‌دهی اینترنت، عدم امکان ارسال یا دریافت پیامک، عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه شده، تخلیه سیم‌کارت، پیامک تبلیغاتی، تشعشعات، برخورد مناسب پرسنل و عدم پاسخگویی به ترتیب فروانی شکایت در حوزه‌های مختلف را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، سامانه ۱۹۵ با هدف ثبت و پاسخگوئی به شکایات کاربران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال۱۳۹۱ راه انداز شده است. تمامی کاربران سرویس‌های ارتباطی، پستی و فناوری اطلاعات می‌توانند با به این سامانه شکایات خود را از اپراتورهای ارایه دهنده  خدمات ثبت کنند. تمامی شکایات ثبت شده در این سامانه بسته به نوع شکایت، در یک بازه زمانی مشخص از سوی اپراتورها بررسی و پاسخ داده می‌شود.

 

.پایان مطلب.

 

.

0 دیدگاه ارسال شده است

.