محسن
محسن همایونی

طراحی، پیاده‌سازی، مدیریت و راه اندازی سازمان‌ یا واحد فروش مشاور، مدرس و توسعه دهنده کسب و کار مشاور و مدرس فروش و بازاریابی دارای مدرک MBA (فوق لیسانس اجرایی) در زمینه تبلیغات و بازاریابی دارای مدرک DBA (دکترای اجرایی) در زمینه مدیریت، توسعه و بهبود کسب و کار عضو رسمی انجمن راهبردی ایران عضو رسمی باشگاه مدیران ایران عضو رسمی کمیسیون بهبود و توسعه‌ی کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان
همین حالا با من تماس بگیرید.

ورود | ثبت نام
صفحه اصلی | مقاله ها | دایره المعارف | فروش و مدیریت | کالا (commodity)
.

فروش و مدیریت

کالا (commodity)

کالا (commodity)

توسط فاطمه فاضلی

کالا (commodity)

تعریف کالا چیست؟ به چه چیزی کالا گفته می شود؟

کالا به هرچیزی که در بازار عرضه می شود تا مورد استفاده و مصرف قرار بگیرد و توانایی تامین یک خواسته یا نیاز را داشته باشد، اطلاق می شود.

توجه داشته باشید که مفهوم کالا فقط مختص محصولات فیزیکی نمی باشد و می تواند اشخاص، مکان ها، سازمان ها، فعالیت ها، ایده ها و عقاید را نیز در بر گیرد. بنابراین اگر شما  یک خودکار یا یک ماشین را کالا در نظر می گیرید، تهیه بلیط برای تعطیلات، توصیه یک پزشک نیز کالا به حساب می آید، اما به آن خدمات گفته می شود.

خدمات چیست؟

خدمات نوعی کالا است که شامل فعالیت یا مزایای یا رضایتی می باشد که برای فروش عرضه می شود و لزوماً غیر عینی است و به هیچ گونه مالکیتی منجر نمی‌شود بانکداری، هتلداری، هواپیمایی ،خرده‌فروشی، خدمات مالیاتی و تعمیرات منزل همگی از جمله ی خدمات هستند.

مهم‌ترین ویژگی خدمات (Services) این است که آنها قابل لمس نیستند و اصطلاحاً ناملموس یا نامشهود هستند.

.

0 دیدگاه ارسال شده است

.