محسن
محسن همایونی

طراحی، پیاده‌سازی، مدیریت و راه اندازی سازمان‌ یا واحد فروش مشاور، مدرس و توسعه دهنده کسب و کار مشاور و مدرس فروش و بازاریابی دارای مدرک MBA (فوق لیسانس اجرایی) در زمینه تبلیغات و بازاریابی دارای مدرک DBA (دکترای اجرایی) در زمینه مدیریت، توسعه و بهبود کسب و کار عضو رسمی انجمن راهبردی ایران عضو رسمی باشگاه مدیران ایران عضو رسمی کمیسیون بهبود و توسعه‌ی کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان
همین حالا با من تماس بگیرید.

ورود | ثبت نام
صفحه اصلی | مقاله ها | دایره المعارف | فروش و مدیریت | مناقصه (Tender)
.

فروش و مدیریت

مناقصه (Tender)

مناقصه (Tender)

توسط فاطمه فاضلی

مناقصه (Tender)

مناقصه یا روز پاکت گشایی روشی است که در آن سازمان‌های عمومی، خرید کالا یا خدمت مورد نیاز خود را به رقابت و مسابقه می‌گذارند و با اشخاص حقوقی یا حقیقی که کمترین قیمت یا مناسب‌ترین شرایط را پیشنهاد می‌کنند، معامله می‌نمایند.

مناقصه فرآیندی رقابتی برای خرید کالا یا خدمات است. در این روش پیمانکار‌های مختلف قیمت پیشنهادی خود را به همراه لیست خدمات در یک پاکت گذاشته و به کارفرما می‌دهند، سپس مناقصه‌گزار در یک زمان و مکان معین، مناقصه را  با حضور تمامی پیشنهاد دهندگان که در اصطلاح مناقصه‌گر نامیده می‌شوند برگزار می‌کند. سپس پیشنهادهای همه‌ی ارائه دهندگان خدمات یا کالا، بررسی شده و پایین ترین قیمت انتخاب می‌شود. این رقابت باید به صورت آزاد باشد. همچنین تمامی مناقصه‌گران باید شایستگی و توانایی های لازم برای شرکت در مناقصه را داشته باشند

تفاوت مناقصه با مزایده در این است که جای خریدار و فروشنده عوض می‌شود: در اینجا خریدار تقاضای خود را برای کالا یا خدماتی اعلام می‌کند و فروشندگان پیشنهاد قیمت فروش را اعلام می‌کنند و این قیمت برای بدست آوردن معامله مرتبا کاهش می‌یابد. در پایان پایین‌ترین قیمت برنده مناقصه خواهد بود.

.

0 دیدگاه ارسال شده است

.